2007.11.25

Minitest 3: Hoe goed ga ik om met werkdruk?

Geef het passende antwoord:

Zet een kruisje in de kolom die het best weergeeft hoe jij met de dingen die hier beschreven staan, omgaat.

Bijna altijdSomsBijna nooit
1Ik zit zo erg in over opdrachten en taken dat ik me ziek voel._________
2Ik zit zo erg in over opdrachten en taken dat ik me depressief voel._________
3Ik haat opdrachten en taken._________
4Ik laat mijn bezorgdheid over opdrachten en taken alles overheersen._________
5Telkens als ik moet werken laat ik me door anderen overtuigen om te gaan stappen._________
6Ik praat moeilijk met anderen over mijn zorgen._________
7Ik verwaarloos mijn gezondheid omdat ik me zorgen maak over mijn opdrachten en taken._________
8Door de stress die ik voel bij opdrachten en taken geraak ik achterop.
Ik lijk de achterstand nooit in te kunnen halen.
_________

Tel jouw score op:

  • bijna altijd = 10
  • soms = 5
  • bijna nooit = 0

Interpreteer:

  • 65 tot 80: Je beschikt over de mogelijkheden om de studiestress en werkdruk te relativeren en goed op jezelf te passen.
  • 40 tot 65: Je gaat redelijk goed om met de studiestress en werkdruk, maar hebt er zeker baat bij om nog een aantal vaardigheden aan te leren.
  • 35 of minder: Je wordt overdonderd door jouw problemen waardoor je weinig effectief pretesteert als student. Je moet dringen vaardigheden aanleren om met stress om te gaan.

Bron

http://www.bilk.ac.uk/

11:35 Gepost door Lieven Coppens in Leren studeren | Permalink | Tags: secundair onderwijs, werkdruk, studiestress, hoger onderwijs | |

2007.11.18

Minitest 2: Hoe staat het met mijn motivatie?

Geef het passende antwoord:

Zet een kruisje in de kolom die het best weergeeft hoe jij met de dingen die hier beschreven staan, omgaat.

Bijna altijdSomsBijna nooit
1Weet je waarom je een bepaalde taak maakt?_________
2Beloon je jezelf terwijl je aan het leren bent?_________
3Las je regelmatig een onderbreking in?_________
4Kun je jezelf op iets concentreren zonder je te laten afleiden?_________
5Heb je een bepaalde manier om met afleidingen om te gaan?_________
6Kun je ook vervelend werk doen gewoon omdat je weet dat het belangrijk is?_________
7Informeer je je over wat de leerkracht belangrijk vindt aan een "goede" taak?_________
8Houd je rekening met de aanwijzingen die de leerkracht bij een taak geeft?_________

Tel jouw score op:

  • bijna altijd = 10
  • soms = 5
  • bijna nooit = 0

Interpreteer:

  • 55 tot 80: je hebt er blijkbaar geen problemen mee om aan het werk te beginnen en er aan te blijven.
  • 35 tot 50: je gaat wel aan de slag maar bent snel afgeleid. Soms kan je niet goed inschatten of je moet werken of niet. Je zou baat hebben bij het leren van enkele technieken om je op een taak te concentreren.
  • 30 of lager: je hebt het duidelijk moeilijk om iets aan te pakken. Tenzij je de nodige vaardigheden ontwikkelt, zal je nog veel frustrerende leer- en werkervaringen opdoen.

Bron

http://www.bilk.ac.uk/

21:04 Gepost door Lieven Coppens in Leren studeren | Permalink | Tags: secundair onderwijs, hoger onderwijs, motivatie, taakspanning, werkhouding | |