2007.08.24

Tien manieren om jouw tijd slecht te gebruiken

Studenten hebben soms de indruk dat ze geen tijd genoeg krijgen om alles te doen wat ze moeten doen. Volgens Rodger Constandse is dat omdat ze hun tijd op een verkeerde manier gebruiken. In zijn e-book Ten Time Management Mistakes Special Report  zet hij de tien belangrijkste vergissingen op een rijtje:

  • Je probeert te veel dingen te onthouden in plaats van ze op te schrijven. Jouw geheugen is al snel overbelast.
  • Je hebt geen plan. Je doet de dingen naarmate je eraan denkt.
  • Je werkt zeer efficiënt aan iets wat eigenlijk niet moet gedaan worden.
  • Je besteedt te weinig tijd aan de topprioriteiten.
  • Je hebt jouw planning niet efficiënt opgesteld.
  • Je werkt is een slecht georganiseerde omgeving die je gemakkelijk afleidt.
  • Je probeert te veel te doen.
  • Je zegt altijd ja op een vraag, zonder er over na te denken.
  • Je beheert jouw inkomende informatie (e-mails, post, fax, informele gesprekken,... ) niet of nauwelijks.
  • Je verwart "bezig zijn" met "productief zijn".

Deze 10 fouten worden uitgebreid besproken in het gratis e-book. Voor elke fout wordt er een oplossing aangereikt. Je kan zelfs per e-mail een minicursus tijdsbeheer volgen.

Bron

http://www.TimeThoughts.com

19:35 Gepost door Lieven Coppens in Leren studeren | Permalink | Tags: plannen, secundair onderwijs, hoger onderwijs, tijdsbeheer | |

De commentaren zijn gesloten.